
Svenska
Vi är tre stormentorer i årskurs 7-9 som alla är legitimerade lärare med många års erfarenhet och vi har alla varit förstelärare och handledare tidigare i våra karriärer. Som Stormentorer är vi navet kring eleverna men är också en central samarbetspartner till lärarna, specialpedagogen och skolledning. I våra roller som stormentorer har vi det övergripande ansvaret över att följa och dokumentera elevernas kunskapsmässiga och sociala utveckling. Vi har också huvudansvar för att arbeta främjande och förebyggande med elevers frånvaro. En annan central del i vår roll är att vara ett pedagogiskt stöd för lärare både konkret i det vardagliga arbetet men även systematiskt stöd kring pedagogiska dilemman. Vi är helt enkelt spindeln i nätet där vi samverkar med elever, vårdnadshavare, lärare, elevhälsoteam, ledning men även med externa aktörer såsom öppenvård, socialtjänst, fältare och polisen. Vi håller mentorslektioner kring ämnen som studieteknik, planering, mötesteknik, självkännedom, psykisk hälsa, samarbete osv. På vår skola har vi valt att ha både hel-och halvklasslektioner med våra mentorselever.
0 uppladdningar
Senaste (desc)