Toggle meny
Årskurs F-3
Årskurs 4-6
Årskurs 7-9
Gymnasiet
Hur det fungerar
Filtrera
Rensa
Stäng
Sortera efter:
Senaste
(desc)
Centralt innehåll
Kundmöten i syfte att skapa en relation med kunden för att sälja varor eller tjänster.
Personlig försäljning till kunder eller gäster samt servicearbete från servicedisk eller telefon.
Gästpsykologi.
Attityder och värderingar hos gäster, kunder och medarbetare.
Etiska ställningstaganden i möten med kunder eller gäster.
Skapande av helhetsupplevelser i servicesituationer.
Bemötande av kunder eller gäster i olika servicesituationer samt hantering av klagomål och reklamationer.
Kundvårdande åtgärder för att skapa och bibehålla kundrelationer.
Säljande rum, dvs. skapande av miljö och atmosfär för att öka försäljningen.
Presentation av mat och dryck på ett säljande sätt, var för sig och tillsammans.
Användningsområde
Övning
Lektionsupplägg
Fristående lektioner
Elevexempel
Prov
Muntlig övning
Muntligt prov
Powerpoint och föreläsning
Pedagogisk planering
Videoföreläsning
Inspiration
Projektarbete
Uppgift kopplad till läromedel
Övningsprov
Övningar
Förklaringar
Elevexempel
Gymnasiet
Service och bemötande 2
Filtrera
0 uppladdningar
Sortera efter:
Senaste
(desc)
Tabell
Lista