Toggle meny
Årskurs F-3
Årskurs 4-6
Årskurs 7-9
Gymnasiet
Hur det fungerar
Filtrera
Rensa
Stäng
Sortera efter:
Senaste
(desc)
Centralt innehåll
Planering och utförande av receptionsarbete, till exempel incheckning, rumstilldelning, utcheckning och kassaarbete.
Produktkännedom för att möta kundens önskemål, rekommendera och rikta erbjudanden i syfte att öka försäljningen.
Presentation, visning och marknadsföring av hotellets gästrum och faciliteter.
Hotellbokningssystem och andra bokningskanaler.
Bokning och planering av gästarrangemang.
Lojalitetsprogram och företagsavtal.
Hotellets kvalitetsarbete som konkurrensmedel.
Arbetsmiljö och systematiskt säkerhetsarbete utifrån lagar och andra bestämmelser samt handlings- och utrymningsplan vid brand, hot och fara.
Gästservice, till exempel att söka och förmedla turistinformation samt föreslå olika aktiviteter med tanke på målgrupp.
Service och bemötande av olika målgrupper samt deras skiftande behov i olika situationer.
Hantering av positiva och negativa gästreaktioner samt dokumentation och uppföljning.
Kommunikation och samverkan mellan olika avdelningar.
Användningsområde
Övning
Lektionsupplägg
Fristående lektioner
Elevexempel
Prov
Muntlig övning
Muntligt prov
Powerpoint och föreläsning
Pedagogisk planering
Videoföreläsning
Inspiration
Projektarbete
Uppgift kopplad till läromedel
Övningsprov
Övningar
Förklaringar
Elevexempel
Gymnasiet
Reception 3
Filtrera
0 uppladdningar
Sortera efter:
Senaste
(desc)
Tabell
Lista