Toggle meny
Årskurs F-3
Årskurs 4-6
Årskurs 7-9
Gymnasiet
Hur det fungerar
Filtrera
Rensa
Stäng
Sortera efter:
Senaste
(desc)
Centralt innehåll
Planering och utförande av receptionsarbete, till exempel incheckning, rumstilldelning, utcheckning och kassaarbete.
Marknadsföring, produktkännedom och försäljning av hotellets tjänster.
Hotellbokningssystem och andra bokningskanaler.
Bokning av enskilda gäster.
Utformning av bokningsbekräftelse och faktureringsunderlag samt deras avtalsrättsliga innebörd.
Lönsamhetsberäkning, prisoptimering och prissättning av hotellets tjänster.
Lojalitetsprogram och företagsavtal.
Miljö- och kvalitetsarbete inom avdelningen.
Arbetsmiljö och säkerhet i enlighet med gällande lagar och andra bestämmelser.
Första hjälpen, förebyggande av olycksfall samt handlingsplaner vid brand, hot och fara.
Gästservice, till exempel att söka och förmedla turistinformation samt föreslå olika aktiviteter med tanke på målgrupp.
Service och bemötande av olika målgrupper samt deras skiftande behov i olika situationer.
Hantering av positiva och negativa gästreaktioner.
Kommunikation och samverkan mellan företagets avdelningar.
Användningsområde
Övning
Lektionsupplägg
Fristående lektioner
Elevexempel
Prov
Muntlig övning
Muntligt prov
Powerpoint och föreläsning
Pedagogisk planering
Videoföreläsning
Inspiration
Projektarbete
Uppgift kopplad till läromedel
Övningsprov
Övningar
Förklaringar
Elevexempel
Gymnasiet
Reception 2
Filtrera
0 uppladdningar
Sortera efter:
Senaste
(desc)
Tabell
Lista