Toggle meny
Årskurs F-3
Årskurs 4-6
Årskurs 7-9
Gymnasiet
Hur det fungerar
Filtrera
Rensa
Stäng
Sortera efter:
Senaste
(desc)
Centralt innehåll
Lokala och regionala samarbetspartner inom rese- och besöksnäringen av betydelse för receptionsarbetet.
Planering och utförande av receptionsarbete, till exempel incheckning, rumstilldelning, utcheckning och kassaarbete.
Information och presentation av hotellets utbud i syfte att ge en högre grad av service.
Prissättning av hotellets tjänster.
Bokningssystem och annan teknisk utrustning.
Telefonteknik och betydelsen av bemötande, tonfall och produktkännedom.
Miljö- och kvalitetsarbete inom avdelningen.
Ergonomi samt arbetsmiljö och säkerhet i enlighet med lagar och andra bestämmelser.
Handlingsplaner vid brand, hot och fara.
Gästservice, till exempel att söka och förmedla turistinformation.
Service och bemötande samt betydelsen av korrekt attityd i mötet med människor.
Olika målgrupper och deras skiftande behov, kulturella skillnader samt tillgänglighet för funktionshindrade.
Samverkan mellan olika avdelningar.
Formell och informell kommunikation samt medvetenhet om både det verbala språkets och kroppsspråkets betydelse i mötet med gästen.
Användningsområde
Övning
Lektionsupplägg
Fristående lektioner
Elevexempel
Prov
Muntlig övning
Muntligt prov
Powerpoint och föreläsning
Pedagogisk planering
Videoföreläsning
Inspiration
Projektarbete
Uppgift kopplad till läromedel
Övningsprov
Övningar
Förklaringar
Elevexempel
Gymnasiet
Reception 1
Filtrera
0 uppladdningar
Sortera efter:
Senaste
(desc)
Tabell
Lista