Toggle meny
Årskurs F-3
Årskurs 4-6
Årskurs 7-9
Gymnasiet
Hur det fungerar
Filtrera
Rensa
Stäng
Sortera efter:
Senaste
(desc)
Centralt innehåll
Besöksnäringens olika former av logi, deras avdelningar samt hur servicenivå och utbud kan skilja sig åt.
Hotellkedjor, marknadsorganisationer och ägarstrukturer.
Besöksnäringens centrala organisationer.
Organisationsplaner och yrkesroller.
Besöksnäringens utveckling från behov av logi till dagens krav på bekvämlighet, service och upplevelse. Utvecklingstendenser.
Arbetsuppgifter inom de olika logiformerna.
Besöksnäringens miljöansvar och företagens olika miljöpolicyer.
Arbetsmiljö samt brand- och säkerhetsföreskrifter.
Första hjälpen, hjärt-lungräddning samt förebyggande av olycksfall.
Kunder och gäster, olika målgrupper och deras skiftande krav på boende, tjänster och service.
Omtanke och tillgänglighet för gäster med särskilda behov, till exempel funktionshinder eller allergier.
Betydelsen av en yrkesmässig attityd för att ge god service.
Kommunikationens och samverkans betydelse för såväl intern som extern service.
Användningsområde
Övning
Lektionsupplägg
Fristående lektioner
Elevexempel
Prov
Muntlig övning
Muntligt prov
Powerpoint och föreläsning
Pedagogisk planering
Videoföreläsning
Inspiration
Projektarbete
Uppgift kopplad till läromedel
Övningsprov
Övningar
Förklaringar
Elevexempel
Gymnasiet
Logi
Filtrera
0 uppladdningar
Sortera efter:
Senaste
(desc)
Tabell
Lista