Toggle meny
Årskurs F-3
Årskurs 4-6
Årskurs 7-9
Gymnasiet
Hur det fungerar
Filtrera
Rensa
Stäng
Sortera efter:
Senaste
(desc)
Centralt innehåll
Kulturlandskapets historiska framväxt. Påverkan av till exempel växtanvändning, brukningsmetoder, användning av maskiner och redskap, djurhållning samt bebyggelse.
Betesdjurs betydelse för ett öppet kulturlandskap och för biologisk mångfald.
Skötselmetoder och arbete med natur- och landskapsvård, till exempel röjning av natur- och kulturmiljöer, skötsel av våtmarker, lieslåtter och stängsling.
Val av teknisk utrustning i samband med natur- och landskapsvård.
Arbetsmiljö, ergonomi och säkerhet.
Brand och brandförebyggande åtgärder i samband med natur- och landskapsvård.
Lagstiftning för skydd av natur- och kulturmiljöer.
Växter och djur i olika kulturmiljöer, till exempel strandängar, hag- och ängsmark samt skogsmark.
Skyddsvärda natur- och kulturmiljöer, till exempel ängsmarker och betesmarker, strandängar, skogsmark, våtmarker och fornminnen.
Användningsområde
Övning
Lektionsupplägg
Fristående lektioner
Elevexempel
Prov
Muntlig övning
Muntligt prov
Powerpoint och föreläsning
Pedagogisk planering
Videoföreläsning
Inspiration
Projektarbete
Uppgift kopplad till läromedel
Övningsprov
Övningar
Förklaringar
Elevexempel
Gymnasiet
Natur- och landskapsvård
Filtrera
0 uppladdningar
Sortera efter:
Senaste
(desc)
Tabell
Lista