Toggle meny
Årskurs F-3
Årskurs 4-6
Årskurs 7-9
Gymnasiet
Hur det fungerar
Filtrera
Rensa
Stäng
Sortera efter:
Senaste
(desc)
Centralt innehåll
Grundläggande servicekoncept, funktioner och begrepp samt betydelsen av god kundservice.
Arbete med service vid försäljning av olika slags produkter och tjänster.
Säljarens arbetsuppgifter i olika branscher och service i olika typer av verksamheter.
Attityder och värderingar i servicesituationer.
Verbal och ickeverbal kommunikation samt olika kulturella kommunikationsmönster.
Förhållningssätt och hur man agerar i olika kund- och servicesituationer.
Konsumentlagar och god säljetik.
Betalningssätt och betalningsformer.
Arbetsmiljö och säkerhet, till exempel säkerhetstänkande och säkerhetsregler i yrken och organisationer inom handels- och tjänstesektorn.
Tillämpning av ergonomiska och miljömedvetna arbetssätt inom olika serviceyrken, till exempel yrkena säljare, kundmottagare och administratör.
Metoder för utvärdering av service.
Datorstöd i service- och säljarbetet.
Användningsområde
Övning
Lektionsupplägg
Fristående lektioner
Elevexempel
Prov
Muntlig övning
Muntligt prov
Powerpoint och föreläsning
Pedagogisk planering
Videoföreläsning
Inspiration
Projektarbete
Uppgift kopplad till läromedel
Övningsprov
Övningar
Förklaringar
Elevexempel
Gymnasiet
Servicekunskap
Filtrera
0 uppladdningar
Sortera efter:
Senaste
(desc)
Tabell
Lista